بسکتبال چگونه آغازشد؟

RSS

دانشمند کوچولو

شنبه 17 تير 1391

بسکتبال چگونه آغازشد؟

 بسکتبال تغریبا یک بازی جدید به شمارمی رود،وکمی بیش از100سال است،که رایج شده است.

این بازی رایک مربی ورزش آمریکایی به نام((جیمزنیسمیت))درسال1891اختراع کرده است.اودوسبدبردیوارهای میدان ورزش نصب کرده بود.بازیکنان هردسته که عده آنان به دلخواه تعیین می شد،کوشش می کردند،تاتوپ راواردسبددسته دیگرکنند.چون سبدبه زبان انگلیسی((BASKET))می گویند،این بازی به نام بسکتبال خوانده شد.درآغازته این زنبیل بسته بود.هربارکه بازیکنی توپ رادرزنبیل می انداخت کسی می بایست که به کمک نردبان توپ راازسبدبیرون بیاورد.مقررات بازی هم ابتدا پیچیدگیهایی داشت،که به تدریج درآن ها تغیراتی داده شد.

درزمان مابسکتبال یکی ازبازیهای موردعلاقه جوانان درسراسرجهان است،ودرمسابقه های قهرمانی هم اهمیت فراوان دارد.دربسکتبال امروزی دوتیم 5نفری باهم مسابقه می دهند.زمین بازی به شکل مستطیل است،ودروسط دوضلع کوچکتردوسبددرارتفاع معینی آویزان شده است.دراین بازی_مانندهربازی دیگر_انتخاب محل مناسب برای هریک ازبازیکنان بستگی به شایستگی ومهارت بازیکن دارد.بنابراین بازیکنانی که معمولاخوب به هدف می زنند،درجلوقرارمی گیرند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: ورزش، ،



نوشته شده توسط فائزه در ساعت 12:15

سلاااااااااااااااااام....به وبلاگ من خوش اومدید... من از اینکه اطلاعاتم رو در اختیار شما قرار میدم خیلی خوشحالم... نظر هم یادتون نره.. کپی هم فقط با ذکر منبع...ممنون!!!!
ایمیل مدیر :


♥مچاله های مغز♥
دختر نوجوان
Virus_32
همه چی دانلود-یه دنیا دانلود
www.u.me.loxblog.com
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

آبی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشمند کوچولو و آدرس daneshmandkochak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.:: Design Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.